Ponad 6 milionów kilometrów w dwa tygodnie. Nocne jazdy, rajdy kobiet i wiele innych pomysłów na kręcenie kilometrów w największej w Polsce rowerowej rywalizacji miast. Trwa siódma kampania społeczna „Kręć Kilometry po technologie”. „To na pewno będzie największa w kraju rowerowa akcja motywacyjna” - mówi Krzysztof Śpiewek z Fundacji Allegro All For Planet, która jest organizatorem kampanii

Ogólnopolska motywacja

Nagrody dla miast, nagrody i niespodzianki dla indywidualnych uczestników, eventy technologiczne Allegro Tech Days, a także promocja aktywnego wypoczynku na ogólnopolską skalę – tak w wielkim skrócie można opisać kampanię społeczną „Kręć Kilometry po technologie”, którą od 2012 roku organizuje Fundacja Allegro All For Planet. Dołączyć może każdy, kręcąc kilometry z ulubioną, bezpłatną aplikacją mobilną. Wskazując miasto, dla którego jeździ się na rowerze, można wesprzeć je w ogólnopolskim rankingu.

„Co roku bijemy rekordy w liczbie uczestników i liczbie przejechanych kilometrów. W tym roku chcemy  poszerzyć naszą współpracę z dziesiątkami lokalnych grup rowerowych. Chcemy z nimi i indywidualnymi uczestnikami budować wspólnie Rowerową Polskę – w przenośni i dosłownie, bo właśnie tak nazywa się serwis, który m.in. zbiera i prezentuje dane z tych wszystkich lat trwania kampanii. To na pewno będzie największa w kraju rowerowa akcja motywacyjna” - mówi Krzysztof Śpiewek, członek Zarządu  Fundacji Allegro All For Planet.

Lokalne grupy rowerowe są w wielu regionach siłą napędową akcji - organizują wiele motywujących działań na rzecz swoich miast, zapraszają na jazdy nocą, kobiece rajdy i rodzinne imprezy weekendowe. Wyposażają jeżdżących w dedykowane akcji koszulki, spisują kto ile przejechał w danym tygodniu. Wszystko po to, by w rankingu być jak najwyżej.

Polacy biją rekordy

W ubiegłym roku 189 852 uczestników przejechało w sumie 55 mln 570 tysięcy 716 kilometrów. Najwięcej wykręcili mieszkańcy Pabianic. Druga była Warszawa, a trzeci niewielki Międzychód. W tegorocznym rankingu kilometry przybywają równie szybko. Po dwóch tygodniach kampanii jest ich już ponad 6,2 mln.
I podobnie jak poprzednio małe miasta walczą dzielnie z metropoliami.

„Nasza kampania co roku pokazuje, że zaangażowanie społeczne czyni cuda. Mała wielkopolska miejscowość, jaką jest Międzychód, uplasowała się tuż za stolicą, pokonując polskie metropolie. Sam zwycięzca, czyli Pabianice ma zaledwie 4% liczby ludności stolicy, ale w kręceniu kilometrów mieszkańcy tego miasta okazali się bezkonkurencyjni. Nasza kampania pokazuje, że Polacy pokochali rowery i biją z nami co roku nowe rekordy” - dodaje Krzysztof Śpiewek.

Dane o aktywnościach rowerowych z tegorocznej i poprzednich edycji kampanii zostaną wkrótce udostępnione pro publico bono. Fundacja Allegro All For Planet uruchomi serwis www pokazujący między innymi natężenie ruchu rowerowego w rożnych miastach Polski. Ma to pomóc samorządom i organizacjom rowerowym w poprawianiu infrastruktury dla rowerzystów.

A kampania społeczna „Kręć Kilometry po technologie” potrwa do końca września. Będą jej towarzyszyć wydarzenia technologiczne Allegro Tech Days, z pokazami i możliwością testowania najnowszych gadżetów technologicznych i bezpłatnymi warsztatami dla dzieci z programowania. A nagrodami dla miast, za najwięcej wykręconych kilometrów, będą klimatyczne parkingi rowerowe wyposażone w samoobsługowe stacje naprawcze. Z kolei uczestnicy, biorąc udział w comiesięcznych wyzwaniach, mają szanse wygrać cenne nagrody. Poza przejechaniem kilometrów muszą też odpowiedzieć na ważne pytanie o idealną rowerową Polskę z perspektywy właściciela dwóch kółek!

Więcej o kampanii na stronie www.kreckilometry.pl.


Komentarze

Wspierane przez Disqus
Jarocin dla Niepodleglej

Kategorie aktualności

Wydarzenia